A meztelen nők éve

2016. március 31. - Bus István

Az a nap is úgy kezdődött, mint a többi. Reggel még nem sejtettem, hogy minden megváltozik. Gondoltam, kicsippantom a csipát a szememből, az ágy mellé teszem az egyik lábam, aztán a másikat, magamhoz térek az éber kómából és bemegyek a Playboy szerkesztőségébe, hogy főszerkeszteni kezdjem a sok főszerkeszteni valót. De a telefonomra vetettem egy pillantást, ahol hat nem fogadott hívás és tizennégy facebookos meg egyéb üzenet fogadott. Halántékomon az apokalipszis lovasai kezdtek fel-alá vágtatva dübörögni. Megállt bennem az ütő.

Szerencsére nem volt nagy baj. Annyi történt ezen az októberi reggelen, hogy bejelentették – pontosabban a New York Times-ban megjelent a hír –, hogy márciustól nem lesz meztelenség az amerikai Playboyban. Olyan váratlanul persze nem ért bennünket, mert az amerikai kiadás munkatársai már korábban is mondogatták, hogy ideje úgy tekinteni a lapra, mint egy „non-nude”, azaz, meztelenségtől mentes magazinra. Őszintén szólva, ezt azért valahogy nem tudtam soha elképzelni, de márciusra megkaptuk a választ: az amerikai Playboyban innentől kezdve nem találkozhatunk „frontal nudityvel”. A frontal nudity kifejezés úgy hangzik, mint valami baljós titkosszolgálati hadművelet, de ha le akarom fordítani magyarra, akkor annyit tesz: nincs benne cici meg punci. Van viszont benne egy rakás érdekes cikk. Az amerikaiak leástak a Playboy gyökereiig, és az igényes újságírást domborítják a csajok helyett.

Mindezt egy konferencián mutatták be nekünk Lisszabonban. A Playboy konferenciát mindenki úgy képzeli, hogy meztelen modellek masszírozzák az embert, miközben színes koktélokat szürcsöl, és hamar egy rögtönzött szex-Laokoón-csoport közepén találja magát. Hát, lehet, hogy illúziókat fogok rombolni: egy tárgyalóban ülünk ilyenkor, és mindenki úgy prezentál, mintha az élete múlna rajta. Ezen a konferencián derült ki, hogy nem véletlenül lépték meg ezt a történelmi lépést: ötven százalékkal több hirdetési bevételt értek el, és lekerülhetett a lap a standokon a pornómagazinoknak fenntartott ragacsos szégyensarokból. 

Az is kiderült közben, hogy az amerikaiak belátták: ahány ország, annyi piac. Úgyhogy ránk hagyták a döntést, követjük-e őket az úton. Mi pedig haza jöttünk, megkérdeztük az olvasóinkat, és az eredmények alapján az a helyzet, hogy idén decemberig mindenképpen maradnak a lapban a meztelen nők. Miközben persze pontosan tudom, hogy a vásárlóink elolvassák a cikkeket is. A kardomba dőlnék, ha nem így lenne.

A bejegyzés trackback címe:

https://playboypista.blog.hu/api/trackback/id/tr148549054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.01. 00:48:31

Pléhboj számomra minden nyomdaipari termékek legalja volt már régóta, pedig a lap max. gyerekkoromban fordulhatott elő a kezeim közt.
Hogy milyen cikkek voltak/vannak/lesznek benne, azt nem tudom.
Viszont láttam az ú.n. fotóikat, amiket szarrá "retusáltak".
Na azzal a hentesmunkával elérték, hogy soha eszembe se jusson belenézni.

FikkFakk 2016.04.01. 03:38:08

Tizeneves koromban lattam utoljara plehboj magazint. Cikkre nem emlekszem belole, de a mindenfajta nok ugy szenne voltak retusalva, hogy utotte az embert, zavaroan feltuno volt.

Pedig akkor nem volt ennyire kozismert dolog a fotosoo es tarsai.

Minosegi cikkeket irni bele havonta... hat az jo nehez lesz.

inebhedj - szerintem 2016.04.01. 05:39:54

Érdekes kérdés, de végeredményben, ha sikerült elmozdulni a 90-es évek sekélyes, semmitmondó, viszont trendi celeb "értelmiségiek" által jegyzett Playboy (igényes? :) ) cikkeitől a minőségibb irányba, akkor aligha hullat bárki könnycseppet az igényesnek hívott, de inkább igénytelen, agyonretusált (wannabe) celeb képek után.

Azonban előbbinek ugyanúgy versenytársa pl. az Internet, mint az utóbbinak, szóval ha az utóbbi megszűnik, mert nincs értelme hadakozni a konkurenciával, akkor milyen sors vár az előbbire?

Pierr Kardán 2016.04.01. 08:34:50

A Playboy a védjegyét jelentő meztelen nők nélkül csak egy lesz a Sztori/Blikk/Hot stb. jellegtelen férclapok tengerében.

De most komolyan, milyen mélyenszántó gondolatokat akar az ember egy Playboyban olvasni az "igényes újságírás jegyében"?

victor vacendak 2016.04.01. 09:35:22

A cicipunci helyett lesz még pár oldalnyi Rolex meg Porsche reklám, aztán jóvan...

Szelid sunmalac 2016.04.01. 10:15:09

Most oszinten! Akiigenyes cikkeket akar olvasni, az nem Playboyt vesz. ki pornot akar, az megnitn nem. Aki igenyes meztelen noset, na az vesz/vett Playboyt. Ha nem lesznek benne meztelen nok,a kutya se fogja venni, mert minek. Igenyes cikkeket eddig is irtak mashol, ezentul is fognak. Mire meg rajonnenek, hogy a Playboyban is van olyasmi (van egyaltalan?), addigra mar reg tonkrement lap.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.01. 12:12:02

Ennek kb. annyi értelme van, mint az alkoholmentes pálinkának..

nikmarcell 2016.04.01. 12:20:07

Szokasos fikazas azoktol, akik utoljara az internetkorszak elott olvastak playboyt.
Furcsa lesz a magazin meztelen nok nelkul, de valamilyen szinten ertheto, hogy csak ezzel mar nem lehet eladni nyomtatott termeket a 21. szazadban.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.01. 13:59:25

@nikmarcell: miért, szerinted mi volt/van a pléhbojban, ami értéket képvisel? Én ránézzem most a magyar oldslra, de csak egy blikk szintű bulvármocsok jelent meg, a blikknél kicsivel talán igényesebb dizájnnal.

nikmarcell 2016.04.01. 14:10:32

pl. interjuk/nagyinterjuk

Bus István 2016.04.09. 11:16:18

Kösz a harcias kiállást, Marci! :))
süti beállítások módosítása